Praca: Specjalista
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 129856
Warunki pracy
Warunki pracy:
- praca biurowa w siedzibie urzędu,
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, skaner).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- wejście do budynku NDAP jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
- brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową,
- brak windy,
- stanowisko pracy usytuowane jest na I/II piętrze budynku,
- pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnoprawnością znajduje się na parterze budynku, co powoduje konieczność pokonywania schodów oraz otwierania drzwi z samozamykaczami,
- stanowisko pracy jest wyposażone w monitor ekranowy - czas pracy przy monitorze powyżej połowy dobowego czasu pracy, z naturalnym i sztucznym oświetleniem.
Zakres zadań
- Przygotowywanie - na podstawie uzyskanych wskazówek oraz uwzględniając kierunki rozwoju, programy i strategie - korespondencji w zakresie limitów budżetowych dla poszczególnych archiwów państwowych. Przygotowanie zbiorczych formularzy planistycznych dla budżetu.
- Przygotowywanie projektów decyzji budżetowych Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych (dysponenta II stopnia) w zakresie zmian w planach finansowych. Weryfikacja pod względem formalnym i zgodności z prowadzoną gospodarką finansową wniosków o zmianę planu finansowego nadesłanych przez archiwa państwowe. Formułowanie wniosków o zmianę planu finansowego w zakresie sieci archiwalnej do dysponenta wyższego stopnia.
- Przygotowywanie wkładów do sprawozdań finansowych i merytorycznych w zakresie działania komórki organizacyjnej.
- Obsługa systemu Trezor, Trezor BZ oraz Buza, w zakresie koniecznym do realizacji powierzonych zadań.
- Analiza danych oraz sprawozdań przedstawianych przez archiwa państwowe w celu wsparcia nadzoru w zakresie kontroli wydatkowania środków i kontroli zarządczej, w tym w szczególności analiza danych w oparciu o system finansowo-księgowy oraz system Trezor.
- Przygotowywanie materiałów dla potrzeb instytucji kontrolnych i innych organów w zakresie działania komórki organizacyjnej.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonego, związanych z bieżącą realizacją zadań w komórce organizacyjnej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie planowania, ewidencji lub sprawozdawczości w jednostce sektora finansów publicznych
- Przeszkolenie w zakresie gospodarki finansowej lub planowania lub sprawozdawczości w jednostce sektora finansów publicznych.
- Znajomość ustawy o finansach publicznych i rozporządzeń wykonawczych.
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej – przepisy ogólne.
- Bardzo dobra znajomość pakietu MS Office, w szczególności Word i Excel.
- Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- Umiejętność formułowania wniosków i argumentacji przedstawionych analiz.
- Umiejętność analizy danych.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie w kontroli zarządczej
- Przeszkolenie w zakresie analizy ryzyk
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa, analizy i syntezy danych
- Znajomość narzędzi w zakresie ewidencji i planowania
- Znajomość systemu Trezor