Praca: Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca w stresie pod presją czasu Wykonywanie zadań obarczonych ryzykiem wystąpienia błędów skutkujących narażeniem jednostki na zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych lub nierzetelnego prowadzenia ksiąg rachunkowych
Kontakty zewnętrzne:
kilka razy w miesiącu: kontrahenci Urzędu w celu wyjaśnienia rozbieżności w ewidencji rozrachunków
kilka razy w roku: inne jednostki administracji publicznej w celu rozwiązania bieżących problemów i wątpliwości związanych z ewidencją księgową oraz klasyfikacją budżetową
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych; istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach.
Zakres zadań
- obsługa księgowa rachunków bankowych Urzędu oraz sporządzanie poleceń przelewu w systemie bankowości elektronicznej
- kontrola formalno-rachunkowa dokumentacji finansowo–księgowej, dekretacja dokumentów oraz ewidencja dowodów księgowych w systemie finansowo-księgowym
- sporządzanie dokumentacji finansowej w zakresie spraw związanych z prowadzoną ewidencją oraz współpraca z komórkami merytorycznymi w tym zakresie. Rejestracja wniosków o wyrażenie zgody na realizację zamówienia publicznego oraz projektów umów, sporządzanie i księgowanie wewnętrznych dowodów księgowych dotyczących zaangażowania wydatków budżetowych, wynikających z zawartych umów oraz innych zdarzeń gospodarczych według potrzeb oraz wystawianie i księgowanie dowodów wewnętrznych stanowiących podstawę do ujęcia w ewidencji planu budżetu oraz jego zmian
- sporządzanie sprawozdań, rozliczeń i raportów, w zakresie spraw związanych z prowadzoną ewidencją
- uzgadnianie zapisów analitycznych i syntetycznych na kontach oraz analiza kartotek wydatków
- realizacja obowiązku przedkładania danych w zakresie sprawozdawczości budżetowej, finansowej i dokumentacji planistycznej w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa – TREZOR 3.0
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego praca/staż w obszarze finansowo-księgowym
- znajomość klasyfikacji budżetowej oraz przepisów z zakresu rachunkowości i zasad rachunkowości budżetowej
- umiejętność obsługi programów biurowych w tym w szczególności edytora tekstu oraz arkusza kalkulacyjnego. Dyspozycyjność, umiejętność pracy pod presją czasu oraz pracy zespołowej. Dobra organizacja pracy własnej
- dokładność, systematyczność, odpowiedzialność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie z zakresu rachunkowości
- znajomość programów z zakresu obsługi finansowo – księgowej
- praca/staż w obszarze finansowo – księgowym w administracji publicznej