Praca: Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
2. permanentna obsługa klientów zewnętrznych,
3. zagrożenie korupcją,
4. nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Zakres zadań
- Opiniuje projekty dokumentów przedkładanych Szefowi Służby Zagranicznej i Dyrektorowi Generalnemu Służby Zagranicznej do akceptacji lub podpisu oraz przygotowuje projekty dokumentów na polecenie Szefa Służby Zagranicznej lub Dyrektora Generalnego Służby Zagranicznej.
- Prowadzi sprawy związane z analizowaniem i opiniowaniem wniosków o wyrażenie zgody Szefa Służby Zagranicznej na dodatkowe zatrudnienie i zarobkowanie członków służby zagranicznej oraz ich współmałżonków oraz sprawy związane z ogłaszaniem prac naukowych i publicystycznych przez członków służby zagranicznej.
- Monitoruje, analizuje oraz sprawuje nadzór nad realizacją decyzji Szefa Służby Zagranicznej i Dyrektora Generalnego Służby Zagranicznej wynikających z aktów prawa powszechnie obowiązującego i wewnętrznego, poleceń i innych rozstrzygnięć.
- Przygotowuje roczną naradę kierowników przedstawicielstw dyplomatycznych i innych wybranych placówek zagranicznych.
- Przygotowuje materiały własne, dokumenty i pisma na podpis dyrektora, w zakresie kompetencji referatu.
- Sporządza informację do planu postępowań krajowych i unijnych oraz planu zakupów w zakresie właściwości biura, przygotowuje wnioski o przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wraz z wymaganymi załącznikami zgodnie z wewnętrznymi regulacjami MSZ, a także uczestniczy, w miarę potrzeb biura w pracach komisji przetargowych.
- Realizuje zadania biura dot. planowania, sprawozdawczości oraz zadania o charakterze organizacyjnym, budżetowym i personalnym biura.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze służby zagranicznej lub stosunków międzynarodowych, lub
powyżej 4 lat w jednostkach sektora finansów publicznych
- Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
- Znajomość aktów prawnych: Konstytucji RP, ustawy o służbie zagranicznej, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o działach administracji państwowej, ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
- Wiedza z zakresu: •znajomości struktury i zasad funkcjonowania administracji rządowej oraz podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami, urzędami centralnymi, •znajomości struktury i kompetencji komórek organizacyjnych w ramach MSZ, •wiedza nt. stosunków międzynarodowych, historii najnowszej oraz świata współczesnego.
- Umiejętność: współpracy i argumentowania (w tym komunikacji).
- Zorientowanie na osiąganie celów, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, odporność na stres.
- Dyspozycyjność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego lub innego języka obcego na poziomie B2.
- Znajomość aktów prawnych: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o dyscyplinie finansów publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych.